"nu vill rarheten bo hos dig"

happ. "rarheten" är det ens ett ord? jag satt och sörplade på gott te under eftermiddagsfikan här på jobb och fördröjde rasten genom att bläddra igenom dagens upplaga av kvällsposten. jag är löjligt förtjust i horoskop och läste då givetvis dagens. stod lite om en bra dag och kärlek. ungefär som det brukar fast det liksom omformuleras från dag till dag. DOCK avslutades dagens med att rarheten vill bo hos mig. jag blev så klok av det kände jag. rarheten, ha vilket ord. rar? kan man fortfarande vara just rar i dagens samhälle? är det ett ord som överhuvudtaget spontant fortfarande används? jag känner mig skeptisk. men det är ett fint kärt ord som faktiskt borde andvändas betydligt mer. det är fint och vara rar.

well, fredag. känns konstigt att jobba idag, van vid att vara ledig på fredagar men vad gör man inte när företaget behöver en. självklart ställer jag upp. mest för att jag behöver pengarna - alltså mest av ren girighet inte av lojalitet. meh, jag gör ju det!

har suttit och packat ca. 200 inbjudningar till malmö festivalen nu. det absolut mest patetiska är att jag lägger de på brevlådan när jag lämnar kontoret nu i eftermiddag. och eftersom jag har kvällspasset på posten ikväll och alltså ska jobba även HELA kvällen kommer alla dessa välpackade kuvert passera mig även då. ironiskt, don´t you think?

hey, it´s time for I change. I´m still running.

för övrigt känner jag mig vansinnigt uppskattad här på la jobb. igår kom kära martin in med ett brett leende och sa "hej min lilla räka" (RÄKA?!) han sa det i alla fall emd glimten i ögat och frågade mig senare hur jag alltid kan vara så glad och positiv. om han bara visste....
imorse stack lasse in sitt skalliga huvud på kontoret mitt (eller jag borde skriva vårt; mitt & carinas. tekniskt sätt är det inte ens mitt) och sa "hej kära gullefjun!" (gullefjun!?) vad handlar detta om? jag väljer dock att se det hela som positivt. de säger i alla fall hej. de uppmärksammar mig och de kallar mig itne för "orm" eller "ödla" eller ngt annat hemskt.

jag är överlycklig för att eva kommenterar mina inlägg ibland. hej eva.

nu ska jag göra ett sista ryck innan det blir jobbyte! må gott alla rara!

(tänk att ett endaste kort litet sms kan få mig så glad. så spralligt glad och längtansfull. hihi)

Kommentarer
Postat av: Eva

Självklart gumman läser jag dina inlägg och passar på att ge en kommentar eller två! Blir så glad att jag kan uppdateras så här lätt om vad som händer inom SydAntenn tele AB´s väggar!

2007-08-12 @ 22:42:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0