sista tidiga morgonen - på länge

ont om pengar är det gott om
tomma magar är det fullt utav

sista dagen på detta jobb. uuuuh, sjukt. rent av sjukt helt enkelt. jag kan inte förstå det!
i över ett år har jag varit här. hela tunga långa hösten och vintern satt jag här och längtade ut. ville iväg. bort och se något annat. bort för att slippa vardagen, slippa tristessen. framkallade en allergi mot konceptet "8-timmarsarbetsdag" och konstaterade att idén om att sitta still på ett kontor inte är något hållbart för mig i längden. och nu är jag här. alldeles snart klar. jag klarade det. och nu, efter allt; tiden har gått fort. hur det än är så brukar man alltid sammanfatta allt med just det. hur tråkigt det än har varit, så har det gått fort. jag har lärt mig VÄLDIGT mycket och ångrar ingenting.

8 dagar kvar. nu är det så nära så jag liksom nästan sprickelispricker. är itne ens nervös längre, det är för nära för det!. nu förstår jag mest bara inte. om åtta dagar lämnar jag detta land för att återkomma först 7 mån senare. har aldrig varit borta så länge tidigare och kan liksom inte föreställa mig hur det är. knepigt men spännande. verkligen. allt känns overkligt och jag vet inte vad jag har att vänta - men här kommer JAG!

eftersom babylonsjukan kommer krypande är det nog bäst att jag åker iväg ett tag

nu; FIKA

if only you









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0