jobbsnus&jävelskap.



min blogg har lite diskret övergått till en apollo/sturup-blogg har jag lagt märke till. intressant. förmodligen av den enkla anledningen att det är mest bara här, po jubb, som jag sitter vid datorn timmar i streck och dötid infinner sig.
det är ganska kul att reflektera över livet på en flygplats. dökul rentav.

jag ringde precis två medelåldersdamer som var på väg till kastrup - så tokigt det kan bli!
och i all hast frågade hon inte om vi kunde hålla in-checkningen öppen längre åt dem, nej, hon undrade desperat om det fanns rökrum på andra sidan säkerhetskontrollen. ja, vart är dagens medelålderskvinnor på väg? det var bättre förr.

ikväll ska jojo bjuda på en festlig tillställning, jag är så LYCKLIG över att jag inte jobbar imorgonbitti/natt.
det finns små ljusglimtar i mitt tragiska schema.

på tal om tragiskt. jag var ju ultraduktig som slutade snusa på resan. har inte haft en prilla under läppen sedan dess - inte ens när promillehalten är hög! I know I´m good. MEN när man är less, vill hem, INTE jobba, går in en runda på tax free, som jag FÖR ÖVRIGT har extra rabatt i (pluspoäng för detta jobb, yes) och ser dessa stockar, som då för mig blir "billiga", ja... då plötsligt tycker jag så väldigt synd om mig själv och jag borde rent logiskt vara värd en snus.
tjopp.


bröllop här idag igen. bruden skred in i en JÄTTEklänning. som en bakelse fast muterad till jättestor. och hon var liksom jätteliten så det var mest bara en klänning som gick förbi. fatta synen. jag ville ta min lilla hårnål och sticka henne i sidan för att se om klänning var gjord av någon slags ballong, kul om den varit det så hon flugit iväg genom säkerhetskontrollen av farten från utsprutande luft. okej, flygplatshumor.

nu har jag i alla fall tid att andas lite, käka lite och klia lite, ifred. blev stucken av en geting häromdagen och geeeeeeez vad det kliar!


annars?

jag vill aldrig att sommaren ska ta slut.








Kommentarer
Postat av: Eve

1. nej det gör inget att du kommenterat.



2. klia inte på getingbettet, då kommer det bara klia mer eftersom du underhåller giftet;)



3. DU ÄR VERKLIGEN INTE VÄRD EN SNUS! sluta nu Frida, du som varit så duktig.

2008-08-02 @ 10:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0