jordskalv?

det här med jordskalv är läskigt. jag sov orolig inatt, drömde knepiga saker och låg vaken mycket. sen plötsligt ryckte jag till - noa med och han är inte lättväckt - av att hela huset "svajade", gungade till. jag blev helstirrig och trodde det var ovanligt stak vind som snart skulle välta huset (ja panikfrida tog över) . inrullad i täcket gick jag ett tag senare upp till TV:n och mina vänner i musikhjälpen.
- jordskalv - skåne - 4,7 - hus skakat, risk för sprickor -
ursäkta vad sa ni?!
jag vet inte riktigt vad det är men man är ju så förbaskat trygg här i sverige. det är bara så. småskakningar likt denna är ju vardagsmat för vissa länder. men inte för oss. vi blir panikslagna och förtvivlade. HUR kan det hända HÄR?
tyvärr tror jag nog vi måste börja vänja oss vid mer och mer ovanligheter.




idag är det tisdag och irma fyller år. hurra!
mamma kommer hit om ett tag, vi ska fika ihop och mysa lite innan jag ska jubba.
noa ramlar nog in under fikan efter sitt fysikprov som jag så innerligt hoppas går bra.
hampus hjälpte honom på kalaset med lite formler, men uppfattningen om hur det hela gick var något tvetydig.




nu blev det mastodontinlägg - förmodligen mest för att jag inte orkar/vill börja ta tag i hemtentan...
jag är lite irriterad också; solen skiner i stort sett aldrig längre! om snön nu vägrar lägga sig kan vi väl få lite sol åtminstone? min energinivå är under all kritik.TUR att musikhjälpen finns.
                                                                                                                                     
                        
                                                                                                                                         PUSS & KRAM

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför missar jag när det väl händer något i våran stad??! och ändå var jag vaken, uppe, jag var ute och gick till bussen men marken skadade inte där jag var... =(

2008-12-16 @ 22:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0