en stund här.


det började som en kul grej. lite tid över i väntan på en avgång och jag hamnade, något ofrivilligt, på en sida med svenska dikter. många roliga, skrivna av barn och många tankar.
jag försvann bort ett tag och bara njöt. tänkte att jag skulle dela med mig av vissa här.



Det finns en plats på jorden

Där solen aldrig ler

Den platsen heter skolan

Dit vill jag aldrig mer

- calle 11 år - haha, kunde inte annat än le när jag läste den -

Om ditt hjärta nån gång brister laga det med

Karlssons klister

- likaså denna, barn är underbara. -

Brinn så länge du lever.

Låt ingen få släcka din glöd.

Brinn så vi alla kan se dig.

Vägra vara levande död

- ! -

 Kärlek: för stor för en
för lite för tre
lagom för två
- söt, visst är den? -

Om du va´ en blomma
å´ ja´ va´ en ko
så skulle jag äta upp dig för du är så go´
- när jag var liten ÄLSKADE jag denna  -

Lär dig livets stora gåta; glömma, älska och förlåta.
- the one -


efterhand som jag läste blev det hela dock något djupare. jag läste ord och meningar som berörde mig på en nivå jag inte räknat med. jag har valt att dela med mig av även detta, lite grand. han förtjänar att minnas, förevigas, betydligt mer än genom ett blogginlägg. men just nu, i denna stund, känner jag att det känns rätt.



Jag ser dig när jag blundar
Jag ser dig när jag ser
Jag ser dig när jag sover
men jag ser dig aldrig mer.
- till han som alltid fanns där,
han som trodde mest på mig av alla,
han som varit min vän sedan jag kom ut i denna värld;
morfar, det är så tomt utan dig -


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så fint, frida. Så otroligt fint.

2008-07-18 @ 23:43:52
Postat av: sjul

mm de var jätte fint. mysigt att sitta och läsa fina dikter på jobbet, dina kunder kommer och du har en tår i ögat :).Tyckte inte calle om skolan när han var liten? jag är hemma och väntar på dig nu!



puss ¨på re

2008-07-19 @ 16:30:27
URL: http://vemvetvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0