Hört på jobb...

Vissa jobb är betydligt roligare än andra.
I torsdags var jag ju tvungen att ta ett pass på Sturup och alla vet nu att det INTE var något jag gjorde med ren och skär LYCKA i sinnet, mja.
I alla fall; väldigt ofta kommer en röst i högtalarna som berättar när nästa flygbuss avgår och till vilka städer.
Även ett säkerhetsmeddelande går ut i högtalarna sådär var femte sekund så vartenda ord denna tröttsamma robotröst säger kan jag utan och innan. Den brukar (eller har gjort hela sommaren) berätta när det är 10 min kvar till bussarna avgår. MEN i torsdags när jag satt i mitt bås sa rösten "BUSSARNA TILL SVEDALA AVGÅR OM 2 SEKUNDER"
ja, jag började asgarva. för mig själv. i båset. som vanligt.
givetvis hade jag hört fel men tänk så kul om rösten bara för EN gångs skull kunde lättat upp stämningen och sagt typ något i den stilen, ah, DET hade varit skoj!

idag har jag jobbar på The Little Gym, det kuliga jobbet.
imorse när vi satt och åt frukost kom en trial (som prova på för första gången) och josefin, som är ansvarig för den första klassen, börjar pliktenligt visa de nya runt och berätta om vår verksamhet. ganska tidigt i samtalet framgår att kunden INTE är en hajare på svenska så josefin börjar väva in lite engelska ord närhelst hon tycker det passar. alla som har sett hipp hipp kan föreställa sig hur följande meningar lät:
"i detta rummet har vi våra kalas så detta är vårt kalasrum, the partyroom. och här är en TV så man kan titta på film, movie. here is the toilet with the skötbord för the baby!"
klcokrent och det hela gav oss alla ett härligt skratt på morgonkvisten.
förövrigt trivs jag jättebra där och att jobba varenda lördag hela hösten känns inte ens det minsta besvärligt längre!

nu väntar jag på att min kära ska komma hem med lite mat, hoppas han kommit ihåg att köpa godis.

ha en skön lördagskväll VÄRLDEN!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0