sömnlös natt.

pengar? detta materiella ting som varje dag dömmer många människors liv. kommer jag nånsin anse det vara prio 1? givetvis; tak över huvudet, mat och ett LIV kan man begära men är det rimligt att jag, 21 år gammal, ska utgå ifrån mallen: stor villa , nära havet gärna i en fin stadsdel, två barn med fina kläder, dyr inredning jag kan visa upp bla bla bla, listan kan ni fylla i likaväl som jag. uppnår man detta är man "klar" då? är det först DÅ det är okej att vara stolt och man kan berätta vad man gör och äger?
att vara lycklig. jag tror att det är människans enda plikt mot sig själv och någon slags mening med livet. att alla dessa ting gör en lycklig tror jag först när jag ser det. lycka handlar om något annat.
jag blir bekymrad, rädd, trött och orolig.
måste man följa denna mall för att anses vara "vettig"? är det inte okej att ha lägre krav? är man dum för att man väljer en väg som man trivs med? som gör att man varje dag är tacksam för det man har och får uppleva? en väg där man får skratta mycket och förhoppningsvis fortsätta älska varje dag och utmaning? jag vill inte anses vara naiv. jag har bara HELT andra värderingar. jag strävar mot helt andra saker och har helt andra mål.
låt mig ha det.

var bara tvungen att få ur mig nattens grubbel. nu ska jag till skolan för att avsluta le kurs.
ha en fin fredag.

tack älskade familj.


Kommentarer
Postat av: Emelie

jag älskar dig!

2009-01-16 @ 15:29:55
URL: http://endagsomdenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0